Ile Was weszło

środa, 29 lutego 2012

PunkRockGang "Jak frustrat i ortodoks chce się do ciebie przypierdolić to zawsze się znajdzie do tego powód"


Przed Wami pierwszy w historii wywiad z kapelą złożoną z mazowiecko-śląskimi załogantami. Mowa o PunkRockGang. To zaczynamy. Zobaczcie co ciekawego o nowym projekcie mają do powiedzenia XBa$ (X), Pauka (P), Łata (Ł) i Kondi (K) . Przepytywał Sidu (S)

S: Jak to się stało, że tak niecodzienny pomysł wpadł Wam do głowy założenia kapeli w której grają ludzie z różnych krańców Polski ? Kto był pomysłodawcom i ogólnie jak to się wszystko zaczęło ?

X: Na pomysł naszego wspólnego grania wpadłem w 2011 roku . Jako ze dużo piszę piosenek a nie wszystkie pasują nam potem w Sexbombie uzbieralo się ich trochę i szkoda było mi żeby po prostu przepadły. Z Łatą gramy na codzień w Sexbombie i on znał te wszystkie moje pomysły i czasem je sobie graliśmy poza próbami . Z Kpt.Kondim znaliśmy się ze wspólnych koncertów z Bulbami i oprócz super relacji towarzyskich zawsze mi pasowała jego spontaniczna i taka podszyta dzikim punk rockiem gra na bębnach. Zaproponowałem Kpt.Kondiemu granie , Łata automatycznie pasował pozostało znaleźć głos. Iglak z Bulb jako ze znal moj pomysl zaproponował Paukę. Zawsze chciałem żeby śpiewał głos kobiecy a Pauka idealnie się do tego nadawała . W dobie internetu wystarczyło napisać maila i skład gotowy:) . Wysłałem wszystkim mailem pomysły - ja mam w domu takie urządzenie na którym mogę nagrać całą piosenkę z bębnami ,gitarami i vocalem i to zmiksowac.
Piosenki się spodobały wybraliśmy 13 songów i nagralem Kpt.Kondiemu DVD w domu na kamerze jak chciałbym żeby grał na bębnach (piosenki które mu wysłałem były grane do najprostszych bitów takich Ramonesowych bez przejść i zmian tempa ) . Potem w okolicy wakacji Umówiliśmy się na próbę w Legionowie i na próbie dzięki pomocy Bambusa zrobiliśmy demo. Jak Kpt.Kondi i Pauka jechali z powrotem do domu to mieli już swoje płyty CD z próbą i mogli sobie tego słuchać. Potem Kpt.Kondi i Pauka napisali teksty i weszliśmy do studia. Efekty calosci będzie można usłyszeć w kwietniu. Na razie zrobiliśmy jeden clip ,,nie poddawaj się!" . Na płycie jest 13 songów , 11 jest mojego autorstwa , jedna piosenka jest autorstwa na wpół mojego i Bambusa, kolejna jest autorstwa Łaty,mojego i Bambusa. Teksty to w 90 % Kpt.Kondi , 10% Pauka.

P: Moich jest 25% tekstów!


S: Mimo tak dużej odległości dajecie widzę radę. Macie jakieś próby ? Jak to wygląda z waszym graniem ?

X: Projekt dopiero się narodził. Próby mamy z macieżystymi zespołami. Akurat wszyscy jesteśmy na takim etapie grania że nie ma problemu żebyśmy razem grali nasze piosenki. Istotne jest tu indywidualne przygotowanie. Prób jako punkrockgang ze względu na odległość nie ma co nie znaczy że nie może być. Zresztą do projektu jako pomysłodawca zaprosiłem takie osoby które swoim poziomem grania i śpiewania gwarantują dobry poziom . zadanie ułatwia fakt że my z Łatą gramy na codzień w sexbombie

K:Do tej pory zagraliśmy jedną, jedyną próbę przy okazji nagrywania demo:) Przygotowywanie materiału pod nagrywanie wyglądało w ten sposób, że Piotrek przesyłał mi płyty DVD z pilotową wersją i instruktarzem jak mam daną kwestię zagrać :) Mówił np:"Przybij mi tu Kondi taką trójkę werbel z kotłem":) Zabawną anegdotą jest motyw kiedy byliśmy w studio, a nasz realizator Jacek zadał podobne pytanie do twojego – "Jak wy robicie próby skoro jesteście z różnych części polski?", a my na to – "Człowieku my zagraliśmy tylko jedną próbę "Biedny Jacek na to – "O kurwa". Po trzech dniach zgrywki mówi – "Dzisiaj może byśmy zaczęli nagrywać wokale żeby zdążyć", a my na to – "Spokojnie nie ma pośpiechu, bo tekstów jeszcze do połowy piosenek nie ma":)100% spontan.

S: Powiem szczerze, że gdy zobaczyłem teledysk gały mi z orbit ze zdziwienia wyszły jak w przypadku teledysku Sex bomby - Raz przeżyty dzień. Czy tą kapelę traktujecie serio czy może to taka odskocznia od waszych pierwszoplanowych kapel ?

X: PunkRockGang jest normalnym zespołem który ma zamiar normalnie funkcjonować, ale zawsze priorytetem będą nasze codzienne zespoły czyli Sexbomba, Bulbulators, Pils, The End. Zawsze można połączyć siły i grać razem

K: W moim przypadku PRG jest zespołem numer 3. Gram jeszcze w Bulbulators i Pils, ale we wszystkich zespołach staram się dawać z siebie 100% i jak najbardziej traktuję poważnie ten projekt.

P: Jedno drugiego nie wyklucza, a w moim przypadku kapela The End to historia. PRG pozostaje więc moją jedyną kapelą.

Ł: Wszystkie kapele są NASZE PIERWSZOPLANOWE. A priorytety to inna sprawa.

S: Opowiedzcie coś więcej na temat Waszej płyty. Kiedy ma się dokładnie ukazać, ile kawałków na niej będzie i czym się będzie wyróżniać spośród innych płyt na scenie punk rockowej w Polsce ?

X: Płyta będzie w kwietniu , wydawcą będzie Noise Annoise, na płycie będzie 13 songów, muzyka jak pisałem wyżej poza dwoma wyjątkami mojego autorstwa , teksty Kpt.Kondi i Pauka. Jak ktoś lubi szeroko pojętą muzykę punk to się pewnie spodoba :)

K: Na pewno nie będzie to płyta w klimatach typowo siódemkowych. Słychać będzie na niej wpływy różnych odmian punkrocka. Ja daleki jestem od porównywania co do czego jest podobne itd. Niech się tymi sprawami zajmują forumowi wojownicy, bo oni i tak wszystko wiedzą lepiej :) Po za tym uważam, że w punkrocku wszystko zostało już zagrane i nie ma się co spodziewać rewolucji dziejowej :)

S: Jak dla mnie stylistyka to klasyczny punk 77, ale może inspirujecie się jakimiś innymi kapelami. Jakimi ?

X: Stylistyka to punk77. cały czas piszę za siebie - ja słucham bardzo dużo różnej muzyki i nie ograniczam się do jednego stylu. właściwie w każdym stylu muzyki znajdę coś dla siebie. Inspiracje zespołu są na facebooku na naszej stronie. Co do mnie - słucham ostatnio ostatniej płyty uk subs work in progress, dużo klasyki czyli ramones, clash, sex pistols, blondie, buzzcocks, iggy pop, słucham i lubię opluwany przez punków die toten hosen, lubię green day , lubię polską muzykę jak Lech janerka , klaus mittwoch, lubie bulbulators, new model army itd więc raczej szeroko.
mogę Ci tez wymienić że lubię spoza punk rocka bandy : placebo, police, ac/dc, rolling stones, faith no more, garbage itd...

P: Czy szeroko pojęty punk rock to poprawna odpowiedź?

S: Czy w związku z wydaniem płyty zamierzacie odbyć jakąś trasę koncertową ?

X: koncerty to jest wisienka na torcie - ja zawsze lubię grać koncerty bo kontakt z publiką jest zawsze najważniejszy . Nie mamy na razie planów bo koncerty chcemy zacząć grać jak juz będzie na rynku płyta żeby ludzie posłuchali całego materiału. Koncertami zajmuje się Kpt.Kondi

P: Dla mnie koncerty są esencją grania, więc mam nadzieję, że będzie ich jak najwięcej.

S: Jak na taki niecodzienny pomysł zareagowali kumple z waszych innych kapel ?

X: Koledzy z naszych bandów zareagowali normalnie . wiedzą jakie są priorytety więc kapele macieżyste przede wszystkim

K
: Kibicują nam. Nie ma zawiści, zazdrości, negatywnych emocji itp. Jesteśmy przede wszystkim bandą kumpli, to w punkrocku jest normalne. I tak nikt z nas przecież nie potrafi grać


S: A to pytanie będzie na temat Waszej stylówy :D. Na różnych forach internetowych trwają spory czy ubieracie się tak tylko do klipu czy na co dzień. To jak to w końcu jest ?

X: Nie interesuje mnie co wypisują na forach - dla mnie to takie przypierdalanie się do wszystkiego więc nie czytam. Opluwają mnie za ubranie, za muzykę za teksty ( mówię tu o sexbombie ) już 25 lat więc nie robi to na mnie wrażenia.
Jeśli chodzi o ubieranie się skoro o to pytasz to uważam że ludzie przychodząc na koncert chcą zobaczyć coś innego niż szarą rzeczywistość, w sexbombie jak się ubieramy na koncerty można zobaczyć na youtubie, w punkrockgang jest tak samo. Po ulicy nie chodzę w swoich spodniach w kratkę tylko dlatego że dużo za nie dałem i rozjebały by się po roku chodzenia a są na tyle fajne że mi ich szkoda. W ramonce i glanach chodzę od 30 lat jak kogoś boli że założę inną niż czarną koszulkę na scenę to jego problem. Na codzień tak chodzę ubrany więc nie rozumiem w czym problem. Zresztą to że ktoś wygląda lepiej na scenie to chyba nie zarzut. Wątpię żeby goście z The Adicts wychodzili po ziemniaki do warzywniaka w białych strojach , kapeluszach na głowach i z doprawionymi nosami. Jak frustrat i ortodoks chce się do ciebie przypierdolić to zawsze się znajdzie do tego powód. Więc niech sobie dalej toczą pianę z ust na internetowych forach....

P: Tak ubraliśmy się tylko do klipu, bo na co dzień stawiamy półmetrowe irokezy i obwieszamy się żelastwem

K: Ja tam lubię ten punkowy kicz, bo wiem że to wkurwia ortodoksów, a wkurwianie ludzi to moje ulubione zajęcie. Na forach chłopaki irytują się. Cel został osiągnięty

S: O czym śpiewacie ? Bo jak na razie to " Nie poddawaj się" robi furorę wśród moich znajomych. Czego możemy oczekiwać ?

X: O czym śpiewamy ? Tak jak w punk rocku o tym co nas wkurwia dookoła, o zawiści , o zazdrości , właśnie o tych sfrustrowanych gniewnych na forach internetowych , w jednej piosence na końcu wykorzystaliśmy fragment filmu ,,dzień świra " podkreślający całe nastawienie polaków . Ale też tekst nie poddawaj się ma takie pozytywne przesłanie że jak cię wszystko wkurwia dookoła to nie stój bezradnie z założonymi rękoma tylko walcz żeby było lepiej. Dlatego też Pauka w tym songu zaśpiewała tak lżej i tak pozytywnie

K: Są tematy o internetowych wojownikach, o tym że we własnym kraju jesteśmy nikim, że harujemy i nie możemy związać końca z końcem, o polskiej zawiści, nienawiści, czyli tych cechach które najbardziej mnie wkurwiają w naszym narodzie. Jest też kilka luźniejszych tematów. Oraz kilka nienapisanych tekstów

S: To by było na tyle. Jakieś słowa na koniec, kogo pozdrawiacie, kogo olewacie

X: Pozdrawiamy nasze macieżyste bandy, wszystkich pozytywnie myślących, fanów muzyki z przekazem

K: Ja pozdrawiam Ciebie i dzięki za zainteresowanie

P: Pozdrawiam wszystkich, którzy dobrze nam życzą, a olewam system


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz